הידוק וחריקת שיניים

הידוק וחריקת שיניים הן שתי פעולות אשר מתרחשות כתוצאה מסיבות שונות ויכולות להופיע בכל גיל. תופעה זו עשויה להביא לנזקים קשים והתפתחות של דלקות בלסת ובסביבה הקרובה, לפציעה של מפרקי הלסת וגם להידוק של הלסתות שתביא לכאבים בפנים. כל התופעות הללו ניתנות למניעה על ידי טיפול נכון ופניה לגורמים שמכירים ומבינים את הבעיה.

הידוק וחריקת שיניים - ממתי זה קורה בדרך כלל?

הידוק וחריקת שיניים קורים בדרך כלל בזמן שאנו ישנים שכן מדובר על פעולה בלתי רצונית ויש לה השלכות בריאותיות רבות כגון כאבי ראש, כאבים בלסתות וגם נזקים לשיניים. ישנן המלצות שונות שניתן ליישם על מנת להימנע מחריקת שיניים:

  • יש להקפיד על מספיק שעות שינה.
  • להימנע ממתחים שונים.
  • מומלץ לישון בחדר מוחשך קריר ונוח.
  • פעילות גופנית יכולה לתרום להפחתת הנזקים.
  • עדיף להירדם על הצד ולא על הגב.

החריקה מתחילה בדרך כלל בגלל מתחים נפשיים ויכולה לקרות גם אצל ילדים קטנים. בדרך כלל היא תקרה בשעות השינה אך ישנם מקרים שהיא מתרחשת גם בזמן ערות מבלי שנשים לב לכך, בדרך כלל כאשר אנו מתרכזים בדבר מה ומהדקים את הלסתות עד למצב של חריקת שיניים.

למה זה עשוי לגרום?

החריקה עלולה לגרום בין השאר לכאבים בפנים, כאבי אוזניים, כאבי ראש, בעיות בשרירים ועוד. בנוסף עשויה החריקה להביא לנוקשות בצוואר מה שעשוי להשליך על חיי היומיום של מי שסובל ממנה. מי שסובל מחריקת שיניים הוא בעל סיכוי גבוה פי שלושה ללקות בכאבי ראש שיתקפו אותו במהלך היום והלילה.

גם השיניים עצמן נפגעות מאוד מן החריקה שפוגעת קשות בשכבת באימייל שמגנה עליהן. השיניים שנפגעות הופכות לשטוחות יותר ויותר ועשויות גם להישבר, להיסדק ואפילו לנשור. פעולות של הידוק וחריקת שיניים עלולות לחשוף את שכבת הדנטין ותביא לרגישות רבה לחום וקור, מה שיפגע באיכות החיים של מי שסובל ממנה. הטיפול בבעיה נקבע על פי הגורמים. אם הגורם הינו מתח אז ניתן לבצע מדיטציות. אם הגורם הוא פיזי אז ניתן לפנות אל רופא השיניים ולבקש טיפול מתאים שיסדיר את המנשך.

אהבתם?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף באימייל
שיתוף בוואטסאפ

השאירו תגובה

© כל הזכויות שמורות לNight Freeze.

המידע באתר זה הנו אינפורמטיבי בלבד לצורכי פרסום. אין להשתמש במידע זה לשום צורך.

דילוג לתוכן