ייצור דיגיטלי של כתרים

כאשר השן שלנו נפגעת בעקבות חבלה פיזית או עששת, עלינו לפנות לרופא השיניים על מנת לקבל את הטיפול המתאים. הרופא יקבע בדרך כלל שיש צורך להתקין כתר על גבי השיניים. ייצור דיגיטלי של כתרים נפוץ היום במיוחד. הוא מאפשר לרופא השיניים להתאים את מידות הכתר לצורך השן ולהתאים אותו למטופל.

ייצור דיגיטלי של כתרים – איך מיישמים את הטכנולוגיה

ייצור דיגיטלי של כתרים מתבסס על טכנולוגיה איכותית הכוללת כמה שלבים:

  • מבצעים מדידות – בשלב הראשון חשוב למדוד את סביבת השן. המדידה מתבצעת בעזרת מצלמת תלת מימד שאותה מניחים על השן. היא מודדת את החלל שבין השיניים, זווית השן, הרוחב של השן, גובה השן ועוד.
  • מעבירים את הנתונים – לאחר איסוף הנתונים, מעבירים את כל הנתונים לתוכנה מיוחדת שמעבדת אותם ומציגה את הכתר החדש, תוך התחשבות בכל המדידות הדרושות.
  • השלב הסופי – נתוני התוכנה מועברים למכונה מיוחדת לעיבוד שבבי CNC. אל המכונה הזו מזינים גוש של חרסינה, והיא חורטת אותו באמצעות תכנת מחשב מובנית. התהליך הכללי אורך כ-20 דקות בלבד.

זהו, כעת הכתר מוכן. רופא השיניים מדביק אותו אל השן תוך שימוש בדבק רפואי. הטיפול הסתיים.

האם מדובר בכתר עמיד?

אחת השאלות הנפוצות שנשאלות במהלך ייצור דיגיטלי של כתרים היא האם הכתר החדש שנוצר עמיד בדיוק כמו כתר שמייצרים בשיטה הרגילה. ובכן, ישנם כתרים המכילים חומרים מתכתיים שנועדו לתת להם את החוזק הראוי. אך בימינו מייצרים גם כתרים מחרסינה טהורה. כתרים אלה אסטטיים ומעוצבים ויכולים להחזיק מעמד לאורך זמן. על כל פנים, לפני שאתם פונים להתקין כתר חדש על גבי השיניים שלכם, כדאי לבצע בדיקה מעמיקה ולראות אם הטכנולוגיה מתאימה לכם. שאלו את רופא השיניים שלכם וקבלו עוד מידע לגבי הטכנולוגיה החדשה.

אהבתם?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף באימייל
שיתוף בוואטסאפ

השאירו תגובה

© כל הזכויות שמורות לNight Freeze.

המידע באתר זה הנו אינפורמטיבי בלבד לצורכי פרסום. אין להשתמש במידע זה לשום צורך.

דילוג לתוכן