מומחה לשיקום הפה

שיקום פה הוא מונח כללי המתייחס למגוון רחב של פעילויות שיש צורך לבצע על מנת להחזיר את הפה לפעילות תקינה. השיקום יכול לכלול טיפול בבעיות פשוטות יחסית כמו התקנת כתרים או סתימות וכן בעיות מורכבות דוגמת טיפול בהפרעות תפקוד הלסת או השתלות שיניים. כך או כך, יש צורך בעזרתו של מומחה לשיקום הפה כדי לעבור את התהליכים המורכבים.

מיהו מומחה לשיקום הפה?

לא כל אחד יכול להיות מומחה לשיקום הפה. למעשה, מדובר ברופא שיניים שעבר הכשרה ייחודית ומקיפה בתחום השיקום. כלומר, רופא השיניים מסיים את 6 שנות הלימוד שלו, ולאחר מכן לומד 4 שנים נוספות על מנת להתמחות בתחום שיקום הפה. בסופו של דבר מקבל הרופא את ההסמכה המיוחלת, ובאפשרותו להתאים תכנית לשיקום הפה למטופל, בהתאם להיסטוריה הרפואית שלו ולמבנה הלסת.

אילו דברים כדאי לבדוק לפני שיקום הפה?

שיקום הפה הוא פרוצדורה רפואית מורכבת למדיי, ולכן כדאי לבדוק כמה דברים. ראשית, חשוב לוודא כי אתם מזמינים את שירותיו של מומחה לשיקום הפה מנוסה ומקצועי אשר יודע לייעץ ולהתאים לכם את הטיפול הטוב ביותר. שנית, מומלץ לבדוק את שני סוגי הטיפול הקיימים היום: שיקום נייד ושיקום קבוע. השיקום הנייד פירושו התאמת שיניים תותבות שניתן להוציא ולהכניס לחלל הפה. שיקום קבוע פירושו ביצוע השתלת שיניים. מדובר בפרוצדורה מורכבת יותר שאינה מתאימה לכל מטופל.
מעבר לכך, אם אתם צריכים להתקין כתרים על גבי השיניים, בררו כמה שיותר מידע על סוגי הכתרים. היום קיימים שני סוגים עיקריים: כתרי חרסינה וכתרי זירקוניה. נוסף על כך, מרבית הפרוצדורות הרפואיות מבוצעות בהרדמה מקומית, אך לעתים יש צורך בהרדמה מלאה. חשוב לברר את העניין ולבדוק מה מתאים לכם יותר.

שומרים על השיניים

לאחר שיקום הפה אצל מומחה לשיקום הפה, חשוב לשמור על היגיינת השיניים. חשוב לשטוף את הפה ולנקות אותו משאריות מזון לעתים קרובות, ובמידת הצורך אף להשתמש בחוט דנטלי. כמו כן, מומלץ להימנע ממאכלים עתיקי סוכר ושומן שעלולים לפגוע בשיניים ובחניכיים ולהקפיד על צריכת מזונות בריאים יותר. ולבסוף, חשוב להישמע להוראות הרופא, ליטול את האנטיביוטיקה הדרושה.

אהבתם?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף באימייל
שיתוף בוואטסאפ

השאירו תגובה

© כל הזכויות שמורות לNight Freeze.

המידע באתר זה הנו אינפורמטיבי בלבד לצורכי פרסום. אין להשתמש במידע זה לשום צורך.

דילוג לתוכן