עזרה ראשונה שיניים

השיניים הן אחד האיברים הרגישים ביותר בגוף האדם, הן ממוקמות בפה שנמצא קרוב מאוד למוח מה שהופך כל פגיעה בהן למורגשת מאוד. מערכת העצבים שמקיפה את השיניים מאפשרת לנו לגלות במהירות כל סוג של מכה או חבלה שעלולה להתרחש אצל מבוגרים ובעיקר אך בעיקר אצל ילדים. עזרה ראשונה שיניים היא ללא ספק המקום בו ניתן לקבל את הסיוע הראשוני, סיוע שעשוי להציל את השן החבולה.

ילדים נוטים להיפצע יותר שכן הם פעילים יותר ולא תמיד ערים להשלכות של המעשים שלהם. פעילויות ספורטיביות תמימות עלולות להסתיים בפציעה שתצריך טיפול מהיר, במקרה כזה יהיה עלינו להגיע איתם אל רופא שיניים מומחה.

עזרה ראשונה שיניים במקרה של חבלה

כאשר שן נושרת באופן טבעי אז אין בדרך כלל כל סיבה להתערבות רפואית, היא תנשור ותפנה את מקומה לשן קבועה. מאידך שן שנשרה בגלל חבלה או מכה מחייבת בדיקה אצל רופא שיניים מומחה. עזרה ראשונה שיניים היא חשובה מאוד, שן כזו עשויה לחוות טראומה שתפגע גם בשן הקבועה שתצמח במקומה. היות ומדובר על ילדים קטנים אז הרקמות בפה תהינה רכות מאוד מה שעלול להשפיע על תזוזת השן בהמשך.

ישנם מקרים בהם שן קבועה נחבלת, נשברת או אפילו נושרת כתוצאה ממכה או חבלה. גם במקרה זה יש להגיע במהירות למרפאת שיניים שכן לעיתים ניתן להחזיר את המצב לקדמותו.

מה עושים במקרה של שברים?

את השן ניתן לשחזר על ידי חומר משלים ולהחזיר אותה לתפקוד מלא ולמראה אסתטי. אם התבצעה תזוזה של השן אז אפשר לבצע קיבוע שלה לכמה ימים ולעקוב אחר ההתפתחויות. לא תמיד יידרש טיפול עזרה ראשונה שיניים במקרה השל סדק בשן ועל כן מומלץ להגיע רק למרפאה מקצועית שלא תבצע טיפולים שאינם נדרשים.

לא רק חבלות, גם כאב שיניים פתאומי הוא סיבה לקבלת עזרה ראשונה שיניים. זה יכול לקרות באמצע יום עבודה או בשעות הקטנות של הלילה, ולכן כדאי שהמרפאה תהיה ממוקמת בסמוך לבית, בנוסף, כדאי לוודא שהיא מספקת שירות של 24/7 במצבי חירום.

אהבתם?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף באימייל
שיתוף בוואטסאפ

השאירו תגובה

© כל הזכויות שמורות לNight Freeze.

המידע באתר זה הנו אינפורמטיבי בלבד לצורכי פרסום. אין להשתמש במידע זה לשום צורך.

דילוג לתוכן