ריח פה רע

ישנם אנשים הסובלים לא פעם מתופעה של ריח פה רע. תופעה בלתי נעימה זו עלולה לפגוע באיכות חייהם, החל מהסיכוי לצאת לדייט בקרוב ועד לקבלת עבודה נחשקת. למרבה המזל, היום קיימות כמה דרכים לטפל בריח רע היוצא מהפה. לשם כך, חשוב לפנות למומחים בתחום השיקום פה ולקבל את כל המידע הדרוש על מנת להתאים את הטיפול הטוב ביותר.

ריח פה רע – ממה זה נגרם?

חלל הפה שלנו הוא מקום לח וחמים, וזה אומר שהוא משמש כמקום מקום מושבם של חיידקים רבים. בדרך כלל ישנו איזון בחלל הפה, כך שאיננו מרגישים בריח החריף, אך ישנם מקרים שבהם האיזון מופר והמטופל סובל מריח חריף שממנו היה מעדיף להימנע. קיימות כמה סיבות לריח פה רע:
• תופעה פיזיולוגית – הריח נובע כתוצאה מתזונה לקויה או גורמים דלקתיים בחלל הפה.
• בעיה פתולוגית חיצונית – בעיה זו מתרחשת מחוץ לחלל הפה, והיא יכולה לנבוע כתוצאה מבעיות בריאות, קנה הנשימה, האף או מחלות כמו סוכרת, מחלות כבד או כליות.
• בעיה פתולוגית פנימית – ריח פה רע הנובע מבעיות פנימיות כמו דלקת בחניכיים או יובש בחלל הפה.
• סיבות התנהגותיות – גם אורח חיים עלול להשפיע על ריח הפה. לדוגמה, עישון אינטנסיבי עלול לגרום לייבוש הפה ולהגברת הריח הרע. מעבר לכך גם דיאטה קיצונית עלולים לפתח ריח "פירותי" ובלי נעים בעקבות צום ממושך.

איך מטפלים בריח פה רע?

קיימות כמה דרכים לטפל בריח פה רע. ראשית, חשוב להקפיד על היגיינת הפה – לצחצח את השיניים לאחר הארוחות, להשלים את פעולת הצחצוח בעזרת חוט דנטלי ולהשתמש במי פה. שנית, תאמינו או לא, אך מרבית החיידקים מצטברים דווקא על הלשון. ולכן, אם אתם מעוניינים להילחם בריח הרע, יש צורך לצחצח את הלשון באמצעות מברשת השיניים. שלישית, חשוב לפנות לרופא השיניים במהירות האפשרית. הוא יוכל לאבחן אם מדובר בדלקת חניכיים שיש לטפל בה במהירות או בבעיה אחרת כמו יובש בפה וירידה בכמות הרוק המופרשת. על כל פנים, אם אתם סובלים מריח פה רע, חשוב לבחור בקפידה את המומחה שאליו אתם פונים ולטפל בבעיה במהירות.

אהבתם?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף באימייל
שיתוף בוואטסאפ

השאירו תגובה

© כל הזכויות שמורות לNight Freeze.

המידע באתר זה הנו אינפורמטיבי בלבד לצורכי פרסום. אין להשתמש במידע זה לשום צורך.

דילוג לתוכן