תופעת הידוק וחריקת שיניים

הידוק וחריקת שיניים היא תופעה המתרחשת במהלך השינה. מקורה של ההפרעה הזו היא במרכז מערכת העצבים של המוח. תופעת חריקת השיניים והידוק הלסתות נקראת "ברוקסיזם", והיא מתאפיינת בפעילות בלתי רצונית של שרירי הלסת. תופעה זו נפוצה בקרב ילדים עד גיל 12, ושכיחותה יורדת ככל שמתבגרים. עם זאת, ניתן למצוא גם מבוגרים מעל גיל 65 שסובלים ממנה.

תופעת הידוק וחריקת שיניים – למה היא גורמת?

הידוק וחריקת שיניים עלולים לגרום לפגיעה בשיניים. השיניים המתהדקות בעוצמה נשחקות, עד כי הדבר עשוי לגרום לכאבים בלסת ושבירת כתרים. ההתקף הלילי של הידוק וחריקה מתרחש בדרך כלל בין 10 ל-15 שניות בלבד פעם אחת בלילה, אך במצבים מורכבים יותר ההידוק והחריקה מתרחשים כמה פעמים בלילה.

מהם סימני שחיקת שיניים?

כאמור, הידוק וחריקת שיניים גורמים לשחיקת שיניים. אלה כמה סימנים שכדאי לשים אליהם לב:

  • השיניים נראות קצרות מהרגיל.
  • ישנם שברים בשיניים הנראים לעין.
  • המטופל חש ברגישות בשיניים.
  • כתרים וסתימות שבורים.
  • שרירי לעיסה מוגדלים.
  • כאבי שיניים בבוקר וקישיון עורף.
  • כאבי לסת.

הידוק וחריקת שיניים – איך מטפלים?

אחת הדרכים הנפוצות להפסיק את תופעת הידוק וחריקת שיניים היא באמצעות התקנת סד לילה העשוי מאקריל שקוף. סד זה מורכב על גבי הלסת העליונה במהלך הלילה. במקרים קשים במיוחד של שחיקת שיניים והידוק, ניתן להרכיב את הסד גם ביום. תפקידו העיקרי של הסד הוא להגן על השיניים במהלך הלילה. הוא מרפה את השרירים במהלך שנת הלילה, שכן כאשר מרכיבים את הסד, אי אפשר לסגור את הפה לחלוטין.

אם מדובר במקרה חמור במיוחד של שחיקת שיניים וכן שבירת שיניים, על המטופל לפנות לרופא המתמחה בשיקום פה. הרופא משחזר את חומר השן שאיבד המטופל במהלך תופעת חריקת השיניים ולעתים גם את גובה השיניים. פנו עכשיו לרופא שיניים מקצועי כדי לקבל מידע נוסף.

אהבתם?

שיתוף בפייסבוק
שיתוף בטוויטר
שיתוף באימייל
שיתוף בוואטסאפ

השאירו תגובה

© כל הזכויות שמורות לNight Freeze.

המידע באתר זה הנו אינפורמטיבי בלבד לצורכי פרסום. אין להשתמש במידע זה לשום צורך.

דילוג לתוכן